Ընդունված է 2003թ. փետրվարի 26-ին
Սույն օրենքը կարգավորում է Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետությունում հիդրոօդերևութաբանական գործունեության բնագավառում հասարակական հարաբերությունները, սահմանում է հիդրոօդերևութաբանական գործունեության իրավական հիմքերը և նպատակաուղղված է հիդրոօդերևութաբանական երևույթների ու պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվություն ստանալու ուղղությամբ հասարակության, պետական իշխանության մարմինների, իրավաբանական և ֆիզիկական անձանց պահանջմունքների բավարարմանը:
Գ Լ ՈՒ Խ 1
ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ
Հոդված 1. Օրենքի նպատակները
Սույն օրենքի նպատակներն են`
ա) հիդրոօդերևութաբանական գործունեության իրավական հիմքերի սահմանումը.
բ) հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվության արտադրման, պահպանման և օգտագործման բնագավառում շուկայական հարաբերությունների ձևավորման համար համապատասխան պայմանների ստեղծումը.
գ) միջազգային հիդրոօդերևութաբանական ցանցի կազմում Լեռնային Ղարաբաղի հիդրոօդերևութաբանական համակարգի համաձայնեցված և արդյունավետ գործունեության իրավական ապահովումը:
Հոդված 2. Օրենքում օգտագործվող հիմնական հասկացությունները
Սույն օրենքում օգտագործվում են հետևյալ հիմնական հասկացությունները.
օդերևութաբանություն` գիտություն, որն ուսումնասիրում է մթնոլորտի բաղադրությունն ու կառուցվածքը, քիմիական, կենսաբանական և ֆիզիկական հատկությունները և փոխազդե-ցությունը շրջակա միջավայրի հետ.
հիդրոլոգիա` գիտություն, որն ուսումնասիրում է երկրի վրա ջրերի ձևավորումն ու տարածումը, ինչպես ժամանակի, այնպես էլ տարածության մեջ դրանց դրսևորումը, բաշխումը, շրջա-նառությունը, քիմիական, կենսաբանական, ֆիզիկական հատկությունները և փոխազդեցությունը շրջակա միջավայրի հետ.
հիդրոօդերևութաբանական երևույթներ` հիդրոօդերևութաբանական տարրերի (մթնոլորտային ճնշում, քամի, խոնավություն, օդի և ջրի ջերմաստիճան, ջրի մակարդակ և ծախս, հոր-դացում, սառցակալում և այլն) առանձին ձևերի արտահայտություններ, որոնք բնորոշում են եղանակի վիճակը և ջրային օբյեկտների ռեժիմը.
հիդրոօդերևութաբանական պրոցեսներ` հիդրոօդերևութաբանական երևույթների հետևողական զարգացումը ժամանակի ընթացքում և տարածության մեջ, որոնք բնորոշում են մթնոլորտի և ջրոլորտի վիճակը.
հիդրոօդերևութաբանական ծառայություն` կազմակերպչական և տեխնոլոգիապես փոխկապակցված կազմակերպությունների, հիմնարկների, կենտրոնների, կայանների, դիտակետերի ընդհանրություն, որն ապահովում է համալիր աշխատանքների կատարումը հիդրոօդերևութաբանության բնագավառում, ներառյալ` կլիմատոլոգիան, ագրոօդերևութաբանությունը, լիմնո-լոգիան, հիդրոօդերևութաբանական երևույթների, այդ թվում` իոնոլորտի և մերձերկրյա տիեզերական տարածության մոնիթորինգը, հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվության տրամադրումը.
հիդրոօդերևութաբանական գործունեություն` հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվության արտադրման` դիտարկման, հավաքման, մշակ-ման, վերլուծման, պահպանման և օգտագործման գործընթացը.
Լեռնային Ղարաբաղի հիդրոօդերևութաբանական համակարգ` Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության տարածքում հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերա-բերյալ տեղեկատվություն արտադրող կազմակերպությունների ու ծառայությունների ամբողջությունը.
միջազգային հիդրոօդերևութաբանական ցանց՝ միջազգային պայմանագրերի հիման վրա գործող տեխնոլոգիապես փոխկապակցված Լեռնային Ղարաբաղի հիդրոօդերևութաբանա-կան համակարգերի ամբողջությունը.
հիդրոօդերևութաբանական երևույթների դիտարկումներ` հիդրոօդերևութաբանական երևույթների գործիքային չափումներ և ակնադիտարկումներ` օդերևութաբանական, կլիմայա-կան, աերոլոգիական, հիդրոլոգիական, երկրաֆիզիկական, ագրոօդերևութաբանական, ակտինոմետրական, օզոնոմետրական և մթնոլորտի, հողի, ջրերի, ձնածածկույթի ֆիզիկական, քիմիա-կան (այդ թվում` ռադիոակտիվ) քանակաորակական բնութագրերը.
դիտարկումների ցանց` հիդրոօդերևութաբանական երևույթների դիտարկումների անշարժ և շարժական օբյեկտների համակարգը.
հիդրոօդերևութաբանական երևույթների մոնիթորինգ՝ հիդրոօդերևութաբանական երևույթների մշտական դիտարկումների գնահատման և կանխատեսման համակարգը.
տեղեկատվություն հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների մասին` հիդրոօդերևութաբանական երևույթների դիտարկումների հիման վրա ստացված տվյալներ, ինչ-պես նաև տեղեկատվական արտադրանք` վերլուծությամբ և մշակմամբ ստացված տեղեկություններ և կանխատեսումներ.
հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների մասին հույժ շտապ տեղեկատվություն` տարերային երևույթների և շրջակա միջավայրի աղտոտման վտանգավոր մա-կարդակների վերաբերյալ փաստացի և կանխատեսվող տեղեկատվություն, որը սահմանված կարգով հաղորդվում է ստանալուց ու մշակելուց անմիջապես հետո.
հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների մասին ընդհանուր նշանակության տեղեկատվություն` սահմանված կարգով ստացված, հավաքված և մշակված փաստացի և կանխատեսվող տեղեկատվությունը.
հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների մասին մասնագիտացված տեղեկատվություն`սպառողի պահանջով ստացվող, մշակվող, վերլուծվող, պահպանվող և ներկայացվող նպատակային տեղեկատվություն, որի արտադրությունը պահանջում է լրացուցիչ աշխատանք և ծախսեր.
Հանրապետական և միջազգային նշանակության հիդրոօդերևութաբանական աշխատանքներ` համընդգրկուն (գլոբալ), Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության կամ միջտարածաշրջանային կարևորության աշխատանքներ և հետազոտություններ, ինչպես նաև տնտեսության զարգացման, բնակչության և պետության անվտանգության, տնտեսության և սոցիալական ոլորտի կայուն գործունեության համար կարևոր նշանակություն ունեցող աշխատանքներ և հետազոտություններ:
Հոդված 3. Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության մասին օրենսդրությունը
Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության իրավական կարգավորումն իրականացվում է սույն օրենքով, Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության այլ օրենքներով և նորմատիվ իրավական ակտերով:
Մթնոլորտի և ջրոլորտի վիճակի մասին տեղեկությունների հավաքման, մշակման, պահպանման և տարածման կազմակերպական-տեխնիկական միջոցների օգտագործման ընթացքում ծագող գույքային հարաբերությունները կարգավորվում են Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության քաղաքացիական օրենսդրությամբ:
Լեռնային Ղարաբաղի հիդրոօդերևութաբանական համակարգի պետական կազմակերպություններում և ծառայություններում ծառայողական զենքի ձեռքբերման հետ կապված հարաբերությունները կարգավորվում են «Զենքի մասին» Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության օրենքով:
Հոդված 4. Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության իրականացման
սկզբունքները
Հիդրոօդերևութաբանական գործունեությունն իրականացվում է`
ա) հիդրոօդերևութաբանական դիտարկումների համալիրության, ամբողջականության և անընդհատության սկզբունքով.
բ) Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության տարածքում հիդրոօդերևութաբանական դիտարկումների կատարման, տեղեկատվության հավաքման, վերլուծման, ընդհանրացման, պահ-պանման և տարածման տեխնոլոգիական միասնության սկզբունքով.
գ) օդերևութաբանական և մյուս երկրաֆիզիկական պրոցեսների վրա ակտիվ ներգործու-թյան գործընթացներում էկոլոգիական անվտանգության, շրջակա միջավայրի պահպանության, բնակչության առողջության պահպանման և ապահովման սկզբունքով.
դ) միջազգային հիդրոօդերևութաբանական ցանցի գործունեության հետ Լեռնային Ղա-րաբաղի հիդրոօդերևութաբանական համակարգի աշխատանքների համաձայնեցման և միաս-նականացման սկզբունքով.
ե) հիդրոօդերևութաբանական երևույթների փաստացի և սպասվելիք տվյալների վերա-բերյալ տեղեկատվության մատչելիության, հրապարակայնության, հավաստիության և արդյու-նավետ օգտագործման սկզբունքով:
Հոդված 5. Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ
տեղեկատվություն արտադրողները և սպառողները
Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվություն արտադրողներն են մասնագիտացված Լեռնային Ղարաբաղի և օտարերկրյա հիդրոօդերևութա-բանական մարմիններն ու ծառայությունները:
Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվության սպառողներն են Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության պետական մարմինները և տեղա-կան ինքնակառավարման մարմինները, քաղաքացիները, իրավաբանական անձինք, ինչպես նաև օտարերկրյա ֆիզիկական և իրավաբանական անձինք, եթե Լեռնային Ղարաբաղի Հան-րապետության օրենսդրությամբ այլ բան նախատեսված չէ:
Հոդված 6. Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ
տեղեկատվություն արտադրողների իրավունքները և
պարտականությունները
Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվություն արտադրողները Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կար-գով իրավունք ունեն`
ա) գործունեություն իրականացնել իրենց հիմնադիր փաստաթղթերով.
բ) ստանալ վարձատրություն` հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տրվող տեղեկատվության դիմաց.
գ) հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ գիտական և այլ գործունեության հեղինակային իրավունքների պաշտպանության.
դ) հրաժարվել սպառողներին հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվություն տրամադրելուց, եթե սպառողները խախտել են տեղեկատվու-թյուն տրամադրելու պայմանները.
ե) իրականացնել օրենսդրությամբ չարգելված այլ գործունեություն:
Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվություն արտադրողները պարտավոր են`
ա) հիդրոօդերևութաբանական երևույթների դիտարկումներն իրականացնել Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության օրենսդրությանը, Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության միջազ-գային պայմանագրերին, գործող մեթոդաբանության պահանջներին համապատասխան.
բ) պահպանել հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվության արտադրման, պահպանման և տրամադրման պայմանագրերի պայմանները.
գ) հաշվառել և սահմանված կարգով տեղեկատվություն տրամադրել կատարված հիդրո-օդերևութաբանական աշխատանքների վերաբերյալ.
դ) սպառողներին տրամադրել հիդրոօդերևութաբանական բնույթի հավաստի տեղեկատվություն:
Հոդված 7. Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների
տեղեկատվության վերաբերյալ սպառողների իրավունքներն ու
պարտականությունները
Սպառողներն իրավունք ունեն`
ա) տեղեկատվություն ստանալ հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ` արտադրողների հետ կնքված պայմանագրերի հիման վրա.
բ) հրաժարվել հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվությունից` այդ տեղեկատվությունն արտադրողի կողմից պայմանագրերի, գործող օրենսդը-րության, նորմատիվների և այլ պահանջների խախտման դեպքում.
գ) ընտրել հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվություն արտադրողին:
Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների տեղեկատվության վերաբերյալ սպառողները պարտավոր են պահպանել հիդրոօդերևութաբանական աշխատանքներ կատա-րողների հետ կնքված պայմանագրերի պայմանները:
Հոդված 8. Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության բնագավառում
քաղաքացիների, հասարակական միավորումների և այլ
իրավաբանական անձանց իրավունքները
Քաղաքացիները, հասարակական միավորումները և այլ իրավաբանական անձինք հիդրո-օդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ հավաստի տեղեկատվություն ստանալու իրավունք ունեն:
Քաղաքացիները և բնապահպան հասարակական միավորումներն իրավունք ունեն կատարել հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների անկախ դիտարկումներ` հիդրո-օդերևութաբանության բնագավառում լիազորված պետական կառավարման մարմնին (այսուհետ լիազորված մարմին) տեղեկացնելով տարերային աղետների, վթարների, տեխնոլոգիական պրոցեսների խախտումների մասին, որոնց հետևանքով տեղի է ունեցել կամ կարող է տեղի ունենալ բնակչության կյանքի և առողջության կամ շրջակա միջավայրի համար վտանգավոր աղտոտում:
Հոդված 9. Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության օբյեկտները և այդ
գործունեության արդյունքների օգտագործման ուղղությունները
Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության օբյեկտներն են կլիման, օդերևութաբանա-կան և հիդրոլոգիական պայմանները:
Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության արդյունքները կարող են օգտագործվել տըն-տեսության բոլոր ճյուղերում, ինչպես նաև կարող են օգտագործել օտարերկրյա պետություն-ները և միջազգային կազմակերպությունները:
Գ Լ ՈՒ Խ 2
ՀԻԴՐՈՕԴԵՐԵՎՈՒԹԱԲԱՆԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ԲՆԱԳԱՎԱՌՈՒՄ
ՊԵՏԱԿԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒՄԸ
Հոդված 10. Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության բնագավառում Լեռնային
Ղարաբաղի Հանրապետության կառավարության իրավասությունը
Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետությունում հիդրոօդերևութաբանական գործունեության ընհանուր պետական կառավարումն իրականացնում է Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետու-թյան կառավարությունը, որը`
ա) ապահովում է հիդրոօդերևութաբանական գործունեության բնագավառում պետական քաղաքականության իրականացումը.
բ) հաստատում է պետական նշանակության հիդրոօդերևութաբանական աշխատանքների ծրագրերը.
գ) հանրապետական նշանակության հիդրոօդերևութաբանական աշխատանքների պատվիրատուն է:
Հոդված 11. Լիազորված մարմնի իրավասությունը
Լեռնայն Ղարաբաղի Հանրապետությունում հիդրոօդերևութաբանական գործունեության կառավարումն իրականացնում է լիազորված մարմինը:
Լիազորված մարմնի հիմնական իրավասությունն են`
ա) հիդրոօդերևութաբանական գործունեության բնագավառում պետական քաղաքականության իրագործումը, մասնակցությունը պետական ծրագրերի մշակմանն ու իրագործմանը.
բ) հիդրոօդերևութաբանական գործունեության բնագավառում գործառույթների իրականացման ապահովումը.
գ) հիդրոօդերևութաբանական գործունեության բնագավառում մեթոդների և ստանդարտների վերաբերյալ նորմատիվ փաստաթղթերի նախագծերի նախապատրաստումը.
դ) Լեռնային Ղարաբաղի հիդրոօդերևութաբանական համակարգի ձևավորումը, գործունեության և զարգացման ապահովումը.
ե) սահմանված կարգով հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվություն հավաքող, մշակող, վերլուծող, պահպանող և օգտագործող պետական կառույցների ստեղծումն ու դրանց գործունեության ապահովումը.
զ) Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության պետական մարմիններին և տեղական ինքնակառավարման մարմիններին, զինված ուժերին, ազգաբնակչությանը և այլ սպառողներին հիդրոօդերևութաբանական ձեռնարկներով, հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ փաստացի և կանխատեսվող հույժ շտապ տեղեկատվությամբ ապահովումը.
է) միջազգային, հանրապետական և տեղական նշանակության հիդրոօդերևութաբանական աշխատանքների ցանկի սահմանումը, դրանց կատարման ապահովումը, հիդրոօդերևութաբանական երևույթների վերաբերյալ պաշտոնական կանխատեսումների և այլ արտադրանքի մատուցումը.
ը) հիդրոօդերևութաբանական երևույթների գնահատման ու դրանց կանխատեսման ուղղությամբ միջազգային, հանրապետական և տեղական նշանակության գիտական հետազոտությունների կազմակերպումը.
թ) պետական տեղեկատվական ռեսուրսների բազայի ձևավորումը, հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների տվյալների՝ Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության միասնական պետական ֆոնդի ստեղծումն ու վարումը.
ժ) հիդրոօդերևութաբանական երևույթների դիտարկումների մեթոդների, հաշվարկների, կանխատեսումների, տվյալների, հիդրոօդերևութաբանական գործունեության բնագավառում միասնականության ու համադրելիության ապահովումը.
ժա) տնտեսության և բնակչության անվտանգության շահերի օգտին հիդրոօդերևութաբանական և երկրաֆիզիկական այլ երևույթների վրա ակտիվորեն ներգործելու աշխատանքների կազմակերպումն ու կատարումը.
ժբ) դիտարկումների պետական ցանցի օբյեկտների պահպանության ապահովումը.
ժգ) իր իրավասության սահմաններում միջազգային համագործակցության իրականացումը:
Լիազորված մարմնի` հիդրոօդերևութաբանական գործունեությանը վերաբերող ակտերը պարտադիր են այդ գործունեությամբ զբաղվող բոլոր սուբյեկտների համար:
Հոդված 12. Լեռնային Ղարաբաղի հիդրոօդերևութաբանական համակարգը
Լեռնային Ղարաբաղի հիդրոօդերևութաբանական համակարգում ընդգրկվում են`
ա) պետական հիդրոօդերևութաբանական ծառայությունը.
բ) գերատեսչական հիդրոօդերևութաբանական ծառայությունները.
գ) հիդրոօդերևութաբանական երևույթների դիտարկումներ իրականացնող տարբեր իրավաբանական և ֆիզիկական անձինք:
Պետական հիդրոօդերևութաբանական ծառայության կազմում ընդգրկվում են`
ա) դիտարկումների պետական ցանցը, որի կազմում ընդգրկվում են օդերևութաբանական, հիդրոլոգիական, աերոլոգիական, ավիաօդերևութաբանական, ագրոօդերևութաբանական և այլ մասնագիտացված դիտակետերը, կայանները, ծառայությունները և կենտրոնները, ներառյալ` ճառագայթային, արևային, մագնիսային մոնիթորինգի կենտրոնները.
բ) քիմիական և ռադիոլոգիական լաբորատորիաները.
գ) միջազգային հիդրոօդերևութաբանական ցանցի արբանյակները.
դ) ավիալաբորատորիաները, գիտահետազոտական նավերը և դիտարկումային այլ լողամիջոցները.
ե) դժվարամատչելի տեղանքում գտնվող կայանները.
զ) հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների փաստացի ու կանխատեսվող տեղեկատվություն հավաքելու, մշակելու, տարածելու և սպառողներին ապահովելու միասնական պետական կառույցը.
է) հիդրոօդերևութաբանական երևույթների մասին տվյալների՝ Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության միասնական պետական ֆոնդը.
ը) հիդրոօդերևութաբանական պրոցեսների վրա ակտիվ ներգործման ռազմականացված ծառայությունները:
Գ Լ ՈՒ Խ 3
ՀԻԴՐՈՕԴԵՐԵՎՈՒԹԱԲԱՆԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ԻՐԱԿԱՆԱՑՄԱՆ
ՀԻՄՔԵՐԸ ԵՎ ԿԱՐԳԸ
Հոդված 13. Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ
պաշտոնական հաղորդումներ տալու իրավունքը
Բնակչության կյանքի, առողջության անվտանգության, սեփականության պահպանման ապահովման հետ կապված պաշտոնական նախազգուշացումները, կանխատեսումները և տե-ղեկատվական մյուս արտադրանքն սպառողներին հաղորդում է միայն լիազորված մարմինը:
Հոդված 14. Հիդրոօդերևութաբանական ծառայության գործունեությունը
օդերևութաբանության բնագավառում
Օդերևութաբանության բնագավառում հիդրոօդերևութաբանական ծառայության գործունեությունը նպատակաուղղված է հողային և ջրային մակերեսների հետ փոխազդեցության պայմաններում մթնոլորտում բնական օդերևութաբանական երևույթների, տեխնածին, ֆիզիկական, քիմիական և այլ պրոցեսների վիճակն ու զարգացումը որոշելուն:
Օդերևութաբանության բնագավառում հիդրոօդերևութաբանական ծառայության գործունեության հիմնական խնդիրներն են`
ա) շահագրգիռ պետական մարմիններին և տնտեսավարող սուբյեկտներին օդերևութաբանական պրոցեսների և երևույթների մասին տեղեկատվությամբ անմիջականորեն ապահովելը.
բ) վտանգավոր և տարերային մթնոլորտային երևույթների վերաբերյալ (կլիմայական, օդերևութաբանական այլ փոփոխությունների մասին) պետական մարմիններին, իրավաբանական անձանց և բնակչությանն ահազանգելը.
գ) կանխատեսող ծառայություններին օդերևութաբանական պայմանների կանխատեսումներով և սպասվելիք անբարենպաստ պայմանների մասին անհրաժեշտ տվյալներով ապահովելը.
դ) Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետությունում, նրա առանձին տարածաշրջաններում օդերևութաբանական և ճառագայթային ռեժիմի մասին հավաստի տվյալներ ամփոփելն ու կուտակելը:
Հոդված 15. Հիդրոօդերևութաբանական ծառայության գործունեությունը
հիդրոլոգիայի բնագավառում
Հիդրոլոգիայի բնագավառում հիդրոօդերևութաբանական ծառայության գործունեությունն իրականացվում է գետերի, լճերի, ջրամբարների, ջրանցքների, ճահիճների, ստորգետնյա աղբյուրների, ջրային այլ օբյեկտների և ջրային պաշարների մասին տվյալներ հավաքելու նպատակով, որոնք անհրաժեշտ են`
ա) ջրային օբյեկտների հիդրոլոգիական ռեժիմի փոփոխության մասին (ջրհեղեղներ, հեղեղումներ և այլն) տեղեկատվությամբ բնակչության և տնտեսության պահանջմունքները բավարարելու համար.
բ) հիդրոլոգիական ռեժիմի տարածաժամանակային օրինաչափություններն ուսումնասիրելու, ջրերի պետական հաշվառում կատարելու, ջրային կադաստր վարելու, ջրավազանների և տարածքների ջրային ռեսուրսներն ու ջրային հաշվեկշիռները հաշվարկելու, ջրային օբյեկտների ռեժիմի և ջրային պաշարների վրա տնտեսական գործունեության ազդեցությունը գնահատելու համար:
Հոդված 16. Հիդրոօդերևութաբանական գործունեությունը հատուկ պայմաններում
Հիդրոօդերևութաբանական գործունեությունը հատուկ պայմաններում (տարերային աղետներ, վթարներ և այլ արտակարգ իրավիճակներ ու դրանց հետևանքների վերացում Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության տարածքում) բնական և տեխնածին բնույթի արտակարգ իրավիճակների նախազգուշացման և հետևանքների վերացման միասնական պետական համակարգի բաղկացուցիչ մասն է:
Տարերային աղետների և վթարների դեպքում, որոնց հետևանքով տեղի է ունեցել կամ կարող է տեղի ունենալ շրջակա միջավայրի աղտոտում, իրականացվում են լրացուցիչ դիտարկումներ:
Հատուկ պայմաններում հիդրոօդերևութաբանական գործունեության իրականացման կարգը սահմանվում է օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:
Հոդված 17. Զինված ուժերի հիդրոօդերևութաբանական սպասարկումը
Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության տարածքում տեղաբաշխված զինված ուժերին հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվությամբ ապա-հովումն իրականացվում է սույն օրենքի, Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության օրենսդրության և միջպետական համաձայնագրերի պահանջներին համապատասխան:
Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության տարածքում ռազմական դրություն մտցնելու դեպքում պետական հիդրոօդերևութաբանական ծառայությունն ամբողջ կազմով կարող է անց-նել Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության պաշտպանության նախարարության տնօրինությանը:
Հոդված18. Հիդրոօդերևութաբանական գործունեությանը և նրա արդյունքների
տրամադրման ձևերին ներկայացվող պահանջները
Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվություն արտադրողները պարտավոր են պահպանել հիդրոօդերևութաբանության բնագավառում գործող մեթոդներին, միջպետական և ազգային ստանդարտներին ու նորմատիվներին համապատասխան դիտարկումներ իրականացնելու, տվյալներ հավաքելու, մշակելու, վերլուծելու, պահպանելու և օգտագործելու վերաբերյալ լիազորված մարմնի ընդունած ակտերի պահանջները:
Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության արդյունքները պետք է ձևակերպվեն սույն օրենքի և այլ նորմատիվ փաստաթղթերի պահանջներին համապատասխան:
Հոդված 19. Դիտարկումների ցանցի օբյեկտները և դրանց պահպանությունը
Դիտարկումների ցանցի օբյեկտ է Լեռնային Ղարաբաղի հիդրոօդերևութաբանական համակարգի և միջազգային հիդրոօդերևութաբանական ցանցի սկզբնական արտադրական միավորը, որն անմիջականորեն կատարում է դիտարկումներ, մշակում և հիդրոօդերևութաբանական կենտրոններին հայտնում է հիդրոօդերևութաբանական երևույթների դիտարկումների արդյունքները:
Դիտարկումների ցանցի պետական հիդրոօդերևութաբանական ծառայության կազմում ընդգրկված օբյեկտների ընդհանրությունը հիդրոօդերևութաբանական երևույթների դիտարկումների պետական ցանցն է:
Բնական երևույթների մասին հավաստի տեղեկատվության ստացման նպատակով հիդրոօդերևութաբանական երևույթների դիտարկումներ իրականացնող օբյեկտների տարածքում ստեղծվում են պահպանական գոտիներ` դրանցում տնտեսական և այլ գործունեության սահմանափակմամբ, որի կարգը և սահմանափակումների ցանկը սահմանում է Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության կառավարությունը:
Դիտարկումների պետական ցանցի օբյեկտների քանդումը և վերահիմնումը կատարվում է լիազորված մարմնի թույլտվությամբ:
Դիտարկումների պետական ցանցի օբյեկտի կառուցման համար տարածքների և այդ կետերի պահպանական գոտիների հատկացումը պետական և հասարակական կարիքների համար իրականացվում է Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:
Դիտարկումների պետական ցանցի օբյեկտների պահպանությունն իրականացվում է Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության կառավարության սահմանած կարգով:
Գ Լ ՈՒ Խ 4
ՏԵՂԵԿԱՏՎՈՒԹՅՈՒՆ ՀԻԴՐՈՕԴԵՐԵՎՈՒԹԱԲԱՆԱԿԱՆ ԵՐԵՎՈՒՅԹՆԵՐԻ
ԵՎ ՊՐՈՑԵՍՆԵՐԻ ՄԱՍԻՆ
Հոդված 20. Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ
տեղեկատվությունը
Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվությունը դիտարկումների հիման վրա ստացված տվյալներն են, ինչպես նաև այդ տվյալների մշակման և վերլուծման հետևանքով ստացված տեղեկություններն ու կանխատեսումները:
Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության տարածքում ստացված տեղեկատվությունը դասվում է Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության տեղեկատվական ռեսուրսների շարքին:
Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվությունը, բացառությամբ «Պետական և ծառայողական գաղտնիքի մասին» Լեռնային Ղարաբաղի Հան-րապետության օրենքի 7-րդ հոդվածում նշված տեղեկատվության շարքին դասված տվյալների, բաց և հանրամատչելի է:
Հոդված 21. Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ
տեղեկատվության տրամադրման պայմանները
Սպառողներին հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների մասին տեղեկատվությունը տրամադրվում է անհատույց ու վճարովի:
Անհատույց տրամադրվում են`
ա) հույժ շտապ և ընդհանուր նշանակության տեղեկատվությունը, որի ցանկը սահմանում է Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության կառավարությունը.
բ) պետական մարմինների ապահովման համար նախատեսված տվյալները և տեղե-կատվական արտադրանքը.
գ) հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ տեղեկատվության առկայության և դրանց տրամադրման պայմանների մասին տվյալները:
Սպառողներից, բացի պետական մարմիններից, վարձավճարը գանձվում է միայն այն ծառայությունների համար, որոնք առնչվում են հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրո-ցեսների վերաբերյալ ընդհանուր նշանակության տեղեկատվությունն առանձնացնելու, պատճենահանելու, բազմացնելու, փոստով առաքելու կամ կապի այլ միջոցներով հաղորդելու հետ:
Լիազորված մարմինը պարտավոր է սպառողներին տեղեկացնել տեղեկատվական սպասարկում իրականացնող ծառայությունների, տեղեկատվության ցանկի և տրամադրման ձևերի մասին:
Հոդված 22. Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների
վերաբերյալ տեղեկատվության սկզբնաղբյուրի վկայումը
Այն իրավաբանական անձինք, որոնք աշխատանքների վարձատրության, էներգետիկ ռեսուրսների ծախսի, վնասակար նյութերի արտանետումների ազդեցության գնահատման հաշվարկներում օգտագործում են հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների վերաբերյալ մասնագիտացված տեղեկատվություն, պարտավոր են ունենալ այդ տեղեկատվության ծագումը հաստատող փաստաթուղթը` տրված լիազորված մարմնի կողմից:
Հոդված 23. Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների մասին տվյալների`
Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության միասնական
պետական ֆոնդը
Հիդրոօդերևութաբանական երևույթների մոնիթորինգի բոլոր տվյալները, որոնք ստացվել են Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության տարածքում և նրա սահմաններից դուրս գտնվող Լեռնային Ղարաբաղի հիդրոօդերևութաբանական համակարգի սուբյեկտներից, կազմում են հիդրոօդերևութաբանական երևույթների մասին տվյալների` Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապե-տության միասնական պետական ֆոնդը, որը գտնվում է հիդրոօդերևութաբանության բնագավառում լիազորված մարմնի տնօրինության ներքո:
Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության հիդրոօդերևութաբանական ֆոնդի` պետական և ծառայողական գաղտնիք պարունակող նյութերի և տվյալների տնօրինումն ու օգտագործումն իրականացվում է «Պետական և ծառայողական գաղտնիքի մասին» Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության օրենքի համաձայն:
Հիդրոօդերևութաբանական նյութերի և տվյալների մասին Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության միասնական պետական ֆոնդի արխիվային ֆոնդին պատկանող փաստաթղթերը լրացվում, մշակվում, պահպանվում և օգտագործվում են «Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության ազգային արխիվային ֆոնդի մասին» Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության օրենքով սահմանված կարգով:
Գ Լ ՈՒ Խ 5
ՀԻԴՐՈՕԴԵՐԵՎՈՒԹԱԲԱՆԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ԱՊԱՀՈՎՈՒՄԸ
Հոդված 24. Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության ֆինանսավորումը
Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության ֆինանսական ապահովումն իրականացվում է`
ա) Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության պետական բյուջեի հաշվին.
բ) հիդրոօդերևութաբանական երևույթների և պրոցեսների տեղեկատվություն սպառողների վճարումների հաշվին.
գ) Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության օրենսդրությամբ չարգելված այլ աղբյուրների հաշվին:
Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության պետական բյուջեի միջոցներից ֆինանսավորվում են պետական նշանակության հիդրոօդերևութաբանական գործունեության տեսակները, համաշխարհային օդերևութաբանական կազմակերպության, այլ միջպետական հիդրօդերևութաբանական կազմակերպությունների անդամավճարները, ինչպես նաև տարերային աղետների և վթարների պատճառով առաջացած արտակարգ իրավիճակների հետևանքների վերացման հատուկ աշխատանքները:
Տարածաշրջանային և տեղական նշանակության հիդրոօդերևութաբանության բնագավառի ծրագրերը ֆինանսավորվում են համապատասխան բյուջեի միջոցների հաշվին:
Ընթացիկ տարվա համար բյուջետային ֆինանսավորման ծախսերը սահմանվում են Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության պետական բյուջեի մասին Լեռնային Ղարաբաղի Հան-րապետության օրենքով` պետական բյուջեում նշելով առանձին տողով:
Հիդրոօդերևութաբանական գործունեություն կարող է իրականացվել իրավաբանական և ֆիզիկական անձանց պատվերով, պայմանագրային հիմունքներով` առանց նվազեցնելու բյուջետային միջոցների, ինչպես նաև էկոլոգիական և այլ հիմնադրամների հաշվին ֆինանսավոր-վող աշխատանքների ծավալները: Հիդրոօդերևութաբանական ծառայության զարգացմանը, հիդրոօդերևութաբանական գոր-ծունեության մասնակիցների սոցիալտնտեսական ծրագրերի կատարման արդյունավետության և գիտատեխնիկական հզորության բարձրացմանը նպաստելու նպատակով հիդրոօդերևութաբանական ծառայությունում կարող են ստեղծվել հիմնադրամներ, որոնց ձևավորման և օգտագործման կարգը սահմանվում է այդ հիմնադրամների մասին կանոնադրություններով: Դրանք հաստատում է լիազորված մարմինը:
Հոդված 25. Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության նյութատեխնիկական
ապահովումը
Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության նյութատեխնիկական ապահովումը, կապ-ված միջազգային, պետական և տարածաշրջանային հիդրոօդերևութաբանական ծրագրերի նախագծերի և դիտարկումների, ինչպես նաև պետական պատվերի կատարման հետ, իրա-կանացվում է պետական և համայնքների բյուջեների հաշվին:
Գ Լ ՈՒ Խ 6
ՎԵՃԵՐԻ ԼՈՒԾՈՒՄԸ ԵՎ ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՎՈՒԹՅՈՒՆԸ
ՀԻԴՐՈՕԴԵՐԵՎՈՒԹԱԲԱՆԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ
ԲՆԱԳԱՎԱՌԻ ՕՐԵՆՍԴՐՈՒԹՅԱՆ ԽԱԽՏՄԱՆ ՀԱՄԱՐ
Հոդված 26. Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության մասնակիցների միջև
վեճերի լուծումը
Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության մասնակիցների միջև ծագած վեճերը լուծվում են դատական կարգով:
Պետական հիդրոօդերևութաբանական ծառայության ստորաբաժանումների, ինչպես նաև գերատեսչական հիդրոօդերևութաբանական ծառայությունների միջև ծագած վեճերը, ըստ են-թակայության քննության են առնում նրանց վերադաս մարմինները կամ քննության են առնվում Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:
Հոդված 27. Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության բնագավառում խախտումների համար պատասխանատվությունը
Հիդրոօդերևութաբանական գործունեություն իրականացնելիս իրավաբանական և ֆիզիկական անձինք Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության օրենսդրությանը համապատասխան պատասխանատվություն են կրում`
ա) հիդրոօդերևութաբանական դիտարկումներ կատարելու և այդ առնչությամբ տեղեկատվություն հավաքելու, մշակելու, վերլուծելու, պահելու և սպառողներին մատուցելու կանոնների և պահանջների խախտումների համար.
բ) վթարային իրավիճակների, շրջակա բնական միջավայրի ռադիոակտիվ աղտոտվածության բացահայտված օջախների մասին հույժ շտապ տեղեկատվությունը խեղաթյուրելու, չհա-ղորդելու կամ ուշացումով հաղորդելու, վտանգի չափերը թաքցնելու համար.
գ) դիտարկումների ցանցի օբյեկտները միտումնավոր փչացնելու կամ ոչնչացնելու համար.
դ) դիտարկումների պետական ցանցի օբյեկտների շուրջ պահպանական գոտիների օգտագործման կարգը խախտելու համար:
Գ Լ ՈՒ Խ 7
ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ՀԱՄԱԳՈՐԾԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆԸ ՀԻԴՐՈՕԴԵՐԵՎՈՒԹԱԲԱՆԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ԲՆԱԳԱՎԱՌՈՒՄ
Հոդված 28. Լեռնային Ղարաբաղի հիդրոօդերևութաբանական համակարգը
և միջազգային հիդրոօդերևութաբանական ցանցը
Լեռնային Ղարաբաղի հիդրոօդերևութաբանական համակարգը միջազգային հիդրո-օդերևութաբանական ցանցի բաղկացուցիչ մասն է:
Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետությունը մասնակցում է հիդրոօդերևութաբանական երևույթների դիտարկումների և տեղեկատվության փոխանակման համընդգրկուն (գլոբալ) և տարածաշրջանային միասնական միջազգային համակարգերի ձևավորմանն ու զարգացմանը:
Լիազորված մարմինը ներկայացնում և պաշտպանում է Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության շահերը միջազգային կազմակերպությունների ու այլ երկրների հիդրոօդերևութաբանական ծառայությունների հետ համագործակցելիս, ինչպես նաև համակարգում է Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության իրավաբանական և ֆիզիկական անձանց կողմից հիդրոօդերևութաբանության բնագավառում իրականացվող միջազգային գործունեությունը:
Հոդված 29. Միջազգային համագործակցությունը հիդրոօդերևութաբանական
գործունեության բնագավառում
Հիդրոօդերևութաբանական գործունեության բնագավառում միջազգային համագործակցությունն իրականացվում է սույն օրենքին, Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության օրենսդրու-թյանը և Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության միջազգային պայմանագրերին համապատասխան:
Օտարերկրյա քաղաքացիների, քաղաքացիություն չունեցող անձանց և օտարերկրյա իրավաբանական անձանց, միջազգային կազմակերպությունների հիդրոօդերևութաբանական գործունեությունը Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության տարածքում կարգավորվում է սույն օրենքով, Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության այլ իրավական ակտերով և Լեռնային Ղա-րաբաղի Հանրապետության համապատասխան միջազգային պայմանագրերով:
Եթե Լեռնային Ղարաբաղի Հանրապետության վավերացրած միջազգային պայմանագրերում սահմանված են այլ նորմեր, որոնք նախատեսված չեն սույն օրենքով, ապա կիրառվում են պայմանագրերի նորմերը:
Գ Լ ՈՒ Խ 8
ԵԶՐԱՓԱԿԻՉ ԴՐՈՒՅԹ
Հոդված 30. Օրենքի ուժի մեջ մտնելը
Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում հրապարակման պահից:
ԼԵՌՆԱՅԻՆ ՂԱՐԱԲԱՂԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՆԱԽԱԳԱՀ՝ Ա.ՂՈՒԿԱՍՅԱՆ
5 ապրիլի 2003 թ.
ք.Ստեփանակերտ
ՀՕ-40