ԱՐՑԱԽԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԱԶԳԱՅԻՆ ԺՈՂՈՎԻ 7-ՐԴ ԳՈԻՄԱՐՄԱՆ 3-ՐԴ ՆՍՏԱՇՐՋԱՆ
2021Թ. ԱՊՐԻԼԻ 16-Ի ԱՐՏԱՀԵՐԹ ՆԻՍՏ
ժԱՄԸ 11:00
Նիստին մասնակցում են ԱԺ պատգամավորները, ԱՀ կառավարության անդամները, ԶԼՄ ներկայացուցիչներ, հրավիրվածներ:
Նիստին ներկա են 29 պատգամավորներ, բացակա՝ 4-ը: Նիստը վարում է ԱԺ նախագահ Արթուր Թովմասյանը:
Արթուր Թովմասյան - Բարի առավոտ բոլորին: Հարգելի գործընկերներ, հրավիրվածներ:
Արցախի Հանրապետության Սահմանադրության 114-րդ հոդվածի և «Ազգային ժողովի կանոնակարգ» օրենքի 37-րդ հոդվածի պահանջներին համապատասխան սույն թվականի ապրիլի 13-ին Արցախի Հանրապետության նախագահի կողմից Ազգային ժողով է ներկայացվել պաշտոնական գրություն` Ազգային ժողովի արտահերթ նիստ գումարելու նախաձեռնությամբ:
Առաջարկվել է 2021թ. ապրիլի 16-ին, ժամը 11.00-ին գումարել Արցախի Հանրապետության Ազգային ժողովի արտահերթ նիստ՝ օրակարգում ընդգրկելով Ազգային ժողով ներկայացված հետևյալ հարցերը.
1) «Զինվորական ծառայության և զինծառայողի կարգավիճակի մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը,
2) «Դատական ակտերի հարկադիր կատարման մասին» օրենքում փոփոխություն և լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը:
Օրակարգային հարցերը ս.թ. ապրիլի 15-ին քննարկվել են խորհրդարանի գլխադասային հանձնաժողովներում և համապատասխան եզրակացություններով այսօր պատրաստ ենք դրանք արտահերթ նիստում ներկայացնելու, ուստի առաջարկում եմ միանգամից անցնել նիստի աշխատանքներին և խնդրում եմ պատգամավորներին գրանցվել:
Գրանցում:
Գրանցման արդյունքներով ներկա են 29 պատգամավորներ, բացակա` 4-ը:
Քվորում ունենք, սկսում ենք մեր աշխատանքները:
Հարգելի գործընկերներ, այժմ սկսենք վերը նշված նախագծերի քննարկումը:
«Զինվորական ծառայության և զինծառայողի կարգավիճակի մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը Արցախի Հանրապետության նախագահի կողմից լիազորված է ներկայացնելու Արցախի Հանրապետության արդարադատության նախարարի տեղակալ Կամո Քոչարյանը, խնդրեմ: Պարոն Քոչարյան:
Կամո Քոչարյան - ԱՀ ԱԺ մեծարգո նախագահ, հարգարժան գործընկերներ: Ձեր քննարկմանն է ներկայացվում «Զինվորական ծառայության և զինծառայողի կարգավիճակի մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը:
Հաշվի առնելով հետպատերազմյան իրավիճակը Արցախում և դրա հետ պայմանավորված ԱՀ զինված ուժերի անձնակազմի համալրելու անհրաժեշտությունը` առաջարկվում է «Զինվորական ծառայության և զինծառայողի կարգավիճակի մասին» օրենքում պայմանագրային զինվորական ծառայություն անցնելու կարգը և պայմանագրային զինվորական ծառայության մեջ գտնվելու սահմանային տարիքը նախատեսող 30-րդ հոդվածի 1-ին մասի 3-րդ կետում, նույն հոդվածի 4-րդ մասում և պահեստազորի խմբերը և պահեստազորում գտնվելու սահմանային տարիքը նախատեսող 57-րդ հոդվածի 2-րդ և 3-րդ մասերում կատարել հետևյալ փոփոխությունները:
Օրենքի 30-րդ հոդվածի 1-ին մասի 3-րդ կետում նախատեսվող փոփոխությամբ հնարավորություն կտրվի ԱՀ զինված ուժերում պայմանագրային զինվորական ծառայություն իրականացնել նախկինում պայմանագրային զինվորական ծառայություն չանցած և մինչև 55 տարեկան պահեստազորում հաշվառված արական սեռի քաղաքացիներին և իգական սեռի քաղաքացիներին` անկախ պահեստազորում հաշվառված լինելու հանգամանքից, գործող օրենքի համաձայն սահմանային տարիքը նախատեսված է 40 տարեկանում: Նույն հոդվածի 4-րդ մասում նախատեսվող փոփոխությամբ առաջարկվում է փոփոխել պայմանագրային զինվորական ծառայության մեջ գտնվելու տարիքային սահմանաչափերը`
1) շարքային, կրտսեր ենթասպայական և ավագ ենթասպայական կազմերի զինվորական կոչումներ ունեցող զինծառայողների համար` 45 տարեկանի փոխարեն սահմանել 55 տարեկան.
2) կրտսեր սպայական կազմի զինվորական կոչումներ ունեցող զինծառայողների համար մինչև 48 տարեկանի փոխարեն` 57 տարեկան.
3) ավագ սպայական կազմի «մայոր» և «փոխգնդապետ» զինվորական կոչումներ ունեցող զինծառայողների համար մինչև 50 տարեկանի փոխարեն` 59 տարեկան.
4) ավագ սպայական կազմի «գնդապետ» զինվորական կոչում ունեցող զինծառայողների համար մինչև 55 տարեկանի փոխարեն` 61 տարեկան.
5) բարձրագույն սպայական կազմի «գեներալ-մայոր» և «գեներալ-գնդապետ» զինվորական կոչումներ ունեցող զինծառայողների համար մինչև 60 տարեկանի փոխարեն` 63 տարեկան, իսկ բարձրագույն սպայական կազմի «գեներալ- գնդապետ» և «բանակի գեներալ» զինվորական կոչումներ ունեցող զինծառայողների համար` սահմանային տարիքը թողնել անփոփոխ` 65 տարեկան:
Եվ հաշվի առնելով, որ պայմանագրային զինվորական ծառայության մեջ գտնվելու սահմանային տարիքները անմիջական կապի մեջ են գտնվում զինված ուժերը պահեստազորայինների համակարգի հետ և այն, որ զինծառայողը չի կարող զինվորական ծառայության մեջ գտնվել ավելի բարձր տարիքում, քան նախատեսված է պահեստազորում հաշվառման համար, ուստի անհրաժեշտություն է առաջացել փոփոխություններ նախատեսել նաև օրենքի 57-րդ հոդվածի 2-րդ և 3-րդ մասերում` համաչափ բարձրացնելով պահեստազորայինների սահմանային տարիքը, համաձայն որի պահեստազորի 1-ին խմբում կհաշվառվեն`
1) շարքային, կրտսեր ենթասպայական և ավագ ենթասպայական կազմերի պահեստազորայինները` մինչև 55 տարեկանը` գործող 48-ի փոխարեն.
2) կրտսեր սպայական կազմի պահեստազորայինները` մինչև 57 տարեկանը` 50-ի փոխարեն.
3) ավագ սպայական կազմի «մայոր» և «փոխգնդապետ» զինվորական կոչումներ ունեցող պահեստազորայինները` մինչև 59 տարեկանը` 55-ի փոխարեն.
4) ավագ սպայական կազմի «գնդապետ» զինվորական կոչում ունեցող պահեստազորայինները` մինչև 61 տարեկանը` 58-ի փոխարեն:
Իսկ պահեստազորի 2-րդ խմբում կհաշվառվեն`
1) շարքային, կրտսեր ենթասպայական և ավագ ենթասպայական կազմերի պահեստազորայինները` մինչև 56 տարեկանը` 50-ի փոխարեն.
2) կրտսեր սպայական կազմի պահեստազորայինները` մինչև 58 տարեկանը` 52-ի փոխարեն.
3) ավագ սպայական կազմի «մայոր» և «փոխգնդապետ» զինվորական կոչումներ ունեցող պահեստազորայինները` մինչև 63 տարեկանը` 58-ի փոխարեն.
4) ավագ սպայական կազմի «գնդապետ» զինվորական կոչում ունեցող պահեստազորայինները` մինչև 65 տարեկանը` 60-ի փոխարեն:
Այսքանը «Զինվորական ծառայության և զինծառայողի կարգավիճակի մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը:
Արթուր Թովմասյան - Շնորհակալություն, պարոն Քոչարյան: Մենք անցնում ենք հարցերին: Հարցեր կա՞ն պարոն Քոչարյանին:
Հարցերի համար խնդրում եմ գրանցվել: Պարոն Գալստյան, խնդրեմ:
Դավիթ Գալստյան - Հանրությունից ստացված մտահոգությունները կուզեի ստանալ: Երեկ ես իմ հարցի պատասխանը ստացել եմ, բայց հանրությունն էլ թող իմանա: Այս օրենքի ընդունմամբ 20 տարի զինծառայողը թոշակի կարողանում է անցնել անկախ տարիքից:
Կամո Քոչարյան - Այո:
Դավիթ Գալստյան - Շնորհակալություն:
Արթուր Թովմասյան - Շնորհակալություն, պարոն Քոչարյան: Կարող եք զբաղեցնել Ձեր տեղը:
Հարակից զեկուցման համար խոսքը տրվում է Ազգային ժողովի պաշտպանության, անվտանգության և օրինապահպանության հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ պարոն Սեյրան Հայրապետյանին: Խնդրեմ:
Սեյրան Հայրապետյան - Հարգելի գործընկերներ, «Զինվորական ծառայության և զինծառայողի կարգավիճակի մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը քննարկվել է ԱԺ պաշտպանության, անվտանգության և օրինապահպանության հարցերի մշտական հանձնաժողովում: Հանձնաժողովը տվել է դրական եզրակացություն: Առաջարկում ենք նախագիծը ընդունել որպես օրենք: Շնորհակալություն:
Արթուր Թովմասյան - Շնորհակալություն, պարոն Հայրապետյան: Մենք անցնում ենք հարցերին: Կա՞ն հարցեր գլխադասային հանձնաժողովի նախագահին, խնդրեմ: Հարցերի համար խնդրում եմ գրանցվել:
«Ազգային ժողովի կանոնակարգ» օրենքի համաձայն նախատեսվում է մտքերի փոխանակություն: Եթե կա ելույթի ցանկություն, խնդրում եմ գրանցվել:
Իսկ հիմա, եթե եզրափակիչ ելույթների ցանկություն ունեք, խնդրեմ:
Այժմ քվեարկության է դրվում «Զինվորական ծառայության և զինծառայողի կարգավիճակի մասին» օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» օրենքն ընդունելու մասին հարցը:
Քվեարկություն:
Կողմ` 29, դեմ` չկա, ձեռնպահ` չկա:
Որոշումն ընդունված է:
Այժմ անցնում ենք օրակարգի երկրորդ հարցին:
«Դատական ակտերի հարկադիր կատարման մասին» օրենքում փոփոխություն և լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը ներկայացնելու համար դարձյալ հրավիրվում է Արցախի Հանրապետության նախագահի պաշտոնական ներկայացուցիչ, արդարադատության նախարարի տեղակալ Կամո Քոչարյանը: Խնդրեմ, պարոն Քոչարյան:
Կամո Քոչարյան - ԱՀ ԱԺ մեծարգո նախագահ, հարգարժան գործընկերներ, ձեր քննարկմանն է ներկայացվում «Դատական ակտերի հարկադիր կատարման մասին» փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը:
«Դատական ակտերի հարկադիր կատարման մասին» օրենքի 41-րդ հոդվածի 1-ին մասի «ժ» կետով պահանջատիրոջը հնարավորություն է տրված կատարողական թերթը վերադարձնելու և կատարողական վարույթն ավարտելու մասին դիմում ներկայացնել, իսկ 42-րդ հոդվածի 1-ին մասի «բ» կետով` հրաժարվել կատարողական թերթի պահանջների կատարումից: ԱՀ հայտարարված ռազմական դրությամբ պայմանավորված` պահանջատերերը, այդ թվում պետական մարմինները, պետության կողմից հիմնադրված իրավաբանական անձինք, բանկերը և վարկային կազմակերպությունները, համապատասխան հիմքերի առկայության պարագայում կարող են ներել կամ ֆինանսական աջակցություն ցուցաբերել որոշ խմբի պարտապաններին (օրինակ` զոհված զինծառայողների և նրանց ընտանիքների անդամների, հաշմանդամ դարձած, անհայտ բացակայող կամ մահացած ճանաչված անձանց կամ ԱՀ վերահսկողությունից դուրս մնացած համայնքների բնակիչների) պարտավորությունները: Մինչդեռ հնարավոր են դեպքեր, երբ պարտատերերը ներում կամ ֆինանսական աջակցություն ցուցաբերում պարտապանների այն պարտավորությունները, որոնց վերաբերյալ արդեն իսկ հարուցվել են կատարողական վարույթներ, որի դեպքում գանձվում են կատարողական գործողությունների կատարման ծախսեր:
Մասնավորապես, «Դատական ակտերի հարկադիր կատարման մասին» օրենքի 68-րդ հոդվածի 4-րդ մասի 3-րդ պարբերության համաձայն` «Եթե կատարողական վարույթն ավարտվել է պահանջատիրոջ պահանջով, կատարողական թերթը վերադարձնելու դեպքում կամ կատարողական վարույթը կարճվել կամ ավարտվել է պահանջատիրոջ դիմումի հիման վրա, ապա փաստացի կատարված կատարողական գործողությունների ծախսերը բռնագանձվում են պահանջատիրոջից դատական կարգով, բացառությամբ օրենքով նախատեսված դեպքերի: Բռնագանձվող գումարի չափը չի կարող պակաս լինել բռնագանձման ենթակա գումարի մեկ տոկոսից»: Ուստի, առկա կարգավորմամբ պահանջատերը, այդ թվում` պետական մարմինները, պետության կողմից հիմնադրված իրավաբանական անձինք, բանկը և վարկային կազմակերպությունը, ռազմական դրության իրավական ռեժիմով և որոշակի հանգամանքներով պայմանավորված, եթե ներում կամ ֆինանսական աջակցություն է ցուցաբերում պարտապանի պարտավորությունը, ապա կատարողական ծախսերը գանձվում են պահանջատիրոջից: Գործող օրենսդրությամբ ռազմական դրությամբ պայմանավորված պարտատերերի կողմից պարտապանի պարտավորությունները ներելու կամ ֆինանսական աջակցություն ցուցաբերելու դեպքում կատարողական ծախսերը չգանձելու իրավական հիմքեր սահմանված չեն: Օրինագծով առաջարկվում է փոփոխություն և լրացումներ կատարել «Դատական ակտերի հարկադիր կատարման մասին» օրենքում` նպատակ ունենալով օրենքով նախատեսված դեպքերում կատարողական վարույթները ավարտվելու կամ կարճվելու դեպքերում կատարողական գործողությունների կատարման ծախսերը չգանձելու դեպքերը:
Մասնավորապես, առաջարկվում է նախատեսել, եթե կատարողական վարույթը ավարտվել է 41-րդ հոդվածի 1-ին մասի «ժ» կետի հիմքով կամ կարճվել է 42-րդ հոդվածի 1-ին մասի «բ» կետի հիմքով պատական մարմինների, պետության կողմից հիմնադրված իրավաբանական անձանց, բանկերի, վարկային կազմակերպությունների դիմումի հիման վրա, ապա կատարողական գործողությունների կատարման ծախսեր չեն գանձվում: Միաժամանակ սահմանվում է, որ կատարողական վարույթի 41-րդ հոդվածի 1-ին մասի «ժ» կետի հիմքով ավարտելու դեպքում պարտապանի գույքի վրա դրված արգելանքը, բացառությամբ դրամական միջոցների, պահպանվում է մինչև պահանջատիրոջ կողմից գույքը արգելանքից հանելու վերաբերյալ դիմում ներկայացնելը:
Լրացուցիչ նշեմ, որ սույն թվականի ապրիլի 15-ին տեղի ունեցած պետաիրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նիստում օրինագիծը քննարկելիս անդամների կողմից հնչեցվել է առաջարկություն, որն ընդունվել և ընդգրկվել է օրինագծի մեջ: Շնորհակալություն:
Արթուր Թովմասյան - Շնորհակալություն, պարոն Քոչարյան: Անցնում ենք հարցերին: Խնդրում եմ գրանցվել:
Հիմա առաջարկում եմ լսենք գլխադասային հանձնաժողովի եզրակացությունը նախագծի վերաբերյալ: Խոսքը տրվում է պետական-իրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նախագահ Սևակ Աղաջանյանին: Խնդրեմ:
Սևակ Աղաջանյան - ԱԺ մեծարգո նախագահ, հարգարժան գործընկերներ: Համաձայն ԱԺ կանոնակարգ օրենքի` «Դատական ակտերի հարկադիր կատարման մասին» օրենքում փոփոխություն և լրացումներ կատարելու մասին» օրենքի նախագիծը քննարկվել է պետաիրավական հարցերի մշտական հանձնաժողովի նիստում և 4 կողմ ձայների հարաբերակցությամբ տրվել է դրական եզրակացություն:
Արթուր Թովմասյան - Շնորհակալություն, պարոն Աղաջանյան: Եթե կան հարցեր գլխադասային հանձնաժողովի նախագահին` խնդրում եմ գրանցվել:
Շնորհակալություն, պարոն Աղաջանյան: Կարող եք զբաղեցնել Ձեր տեղը:
Պարոն Մոսիյանի առաջարկը ընդունվել է պարոն Քոչարյանի կողմից, այսինքն, արդարադատության նախարարի տեղակալի կողմից: Այսօր, եթե ասենք այս միաձայն օրենքի նախագծերը անցնում է, սա ի շահ մեր ժողովրդի` իրողություններից ելնելով: Լավ կյանքից չի, որ այս օրենքում այսպիսի փոփոխություններ է կատարվել և 1-ին օրենքում, և այս օրենքում: Դրա համար ասեմ, որ ձայների մեծամասնությամբ այս օրենքի ընդունումը դա բոլոր խմբակցությունների կողմից, նաև 2-ում Դաշնակցության կողմից ընդունված առաջարկը ավելի լավացրեց օրենքի նախագիծը:
Մտքերի փոխանակության համար խնդրում եմ գրանցվել:
Այժմ, եթե եզրափակիչ ելույթների ցանկություն կա, խնդրեմ:
Իսկ հիմա քվեարկության է դրվում «Դատական ակտերի հարկադիր կատարման մասին» օրենքում փոփոխություն և լրացումներ կատարելու մասին» օրենքն ընդունելու մասին հարցը:
Քվեարկություն:
Կողմ` 29, դեմ` չկա, ձեռնպահ` չկա:
Որոշումն ընդունված է:
Ավարտեցինք օրակարգի վերջին հարցի քննարկումը:
Շնորհակալություն, այսքանով մենք ավարտում ենք արտահերթ նիստի աշխատանքները:
Շնորհակալություն բոլոր մասնակիցներին: Ցտեսություն: